Foredrag
2023
Laila Kjærbæk. Elever med udviklingsmæssig sprogforstyrrelse 'Developmental Language Disorder (DLD)'. Netværk for læsevejledere. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 10./11. januar 2023.
2022
Laila Kjærbæk. Skab gode muligheder for dit barns sprogudvikling. Løkshøll, Runavík, Føroyar. 22. november 2022.
Laila Kjærbæk. Generel sprogindsats: sprogindlæringsmiljø, -interaktioner og -muligheder. Fróðskaparsetur Føroya. 21. november 2022.
Laila Kjærbæk & Caroline Schaffalitzky. Sprogprøven i børnehaveklassen. Audiologopædisk Forening (ALF). 9. november 2021.
Laila Kjærbæk, Line Krogager Andersen & Petra Klimaszyk. Tværsproglig didaktik. Bæredygtigt Skoleliv. Center for Grundskoleforskning. Syddansk Universitet. 28. september 2022.
Laila Kjærbæk. Grammatisk udvikling og grammatiske vanskeligheder. Logopædisk Forums Efteruddannelseskursus. Vingsted. 24. september 2022.
Laila Kjærbæk. Børns sprog. Praksisinddragelse i Tværgående Innovativt Projekt (TiP). UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 22. september 2022.
Laila Kjærbæk. Hvis I ikke lærer jeres børn dansk, er I dårlige forældre. Sprogense. Dansk Sprognævn. 17. september 2022.
Laila Kjærbæk. Betydningen af nærvær i det gode sprogmiljø. Børnehusene Kokkedal. 21. maj 2022.
Laila Kjærbæk. Sprogligt udsatte børn. Småbørnstemadag. Psykiatrien i Region Syddanmark. 28. marts 2022.
Laila Kjærbæk. Børns sprog. Praksisinddragelse i Tværgående Innovativt Projekt (TiP). UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 3. marts 2022.
2021
Laila Kjærbæk. Sprogudvikling og sproglige vanskeligheder hos flersprogede børn. Logopæder på Fyns Kursusforening. 30. september 2021.
Laila Kjærbæk. Sprogtilegnelse i dagtilbud og skole. Børne- og Ungeledergruppen v/ Rosengårdskolen, Ejerslykke Skolen, Børneinstitution Kragsbjerg og Børneinstitution Tornbjerg-Rosengård. Odense Kommune. 29. september 2021.
Laila Kjærbæk. Flersprogede børns sprogudvikling. Holbæk Kommune. 11. september 2021.
Laila Kjærbæk. Sprogvurdering og sprogstimulering. Elever med dansk som andetsprog. Frederiksberg Kommune. 10. februar 2021.
2020
Laila Kjærbæk. Det gode sprogmiljø i dagtilbud. Frederiksberg Kommune. 2. november 2020.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The development of derivatives in Danish-speaking children's spontaneous speech. Præsenteret ved 19th International Morphology Meeting, Universität Wien, Wien, Østrig. 6.-8. februar 2020. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll & Laila Kjærbæk. Derivational morphology in Danish – a general model of word structure and its relation to prosody. Præsenteret ved 19th International Morphology Meeting, Universität Wien, Wien, Østrig. 6.-8. februar 2020. [fagfællebedømt posterpræsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The development of derivatives in Danish-speaking children's spontaneous speech. Pre- and Protomorphology Workshop. Universität Wien, Østrig, 5. februar 2020.
Laila Kjærbæk. Børns sprog og læring. Sang i hverdagen: Syvende konference i Sangens Hus. Hindsgavl Slot. Middelfart. 24. januar 2020.
2019
Shno Koiek, Jens Bo Nielsen, Laila Kjærbæk, Maria Baltzer Gormsen & Tobias Neher. Development of a Danish test material for assessing speech-in-noise reception in school-age children. Annual Meeting of the Danish Technical Audiological Society. Vejlefjord. 27.-28. september 2019. [posterpræsentation]
Laila Kjærbæk (2019). Sprogprøven i børnehaveklassen. Praktiknetværket v/ Audiologopædi, Syddansk Universitet, Odense. 22. august 2019.
Shno Koiek, Jens Bo Nielsen, Laila Kjærbæk, Maria Baltzer Gormsen & Tobias Neher. Development of a Danish test material for assessing speech-in-noise reception in school-age children. International Symposium on Auditory and Audiological Research: Auditory Learning in Biological and Artificial Systems. Nyborg. 21.-23. august 2019. [fagfællebedømt posterpræsentation]
Laila Kjærbæk. Language in Kindergarten Class. Pre- and Protomorphology Workshop. Universität Wien, Wien, Østrig. 14. februar 2019.
2018
Laila Kjærbæk. Morfologisk udvikling hos børn med dansk som modersmål. Præsenteret ved Lingvistisk Weekendarrangement (LingWa) v/ Lingvistik, Aarhus Universitet. 27. oktober 2018.
Laila Kjærbæk. Morfologisk udvikling hos børn med dansk som modersmål. Præsenteret ved 15. Nordiske Symposium om Børnesprog, Syddansk Universitet, Odense, Danmark. 23.-24. maj 2018. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2017
Wolfgang U. Dressler, Marianne Kilani-Schoch, Nihan Ketrez, Reili Argus, Hans Basbøll, Ineta Dabasinskiene, Johanna Johansen Ijäs, Laura Kamandulyte-Merfeldiene, Victoria Kazakovskaya, Laila Kjærbæk, Katharina Korecky-Kröll, Klaus Laalo, Sabine Sommer-Lolei, Evangelia Thomadaki & Ursula Stephany. Nominal compound acquisition in 10 languages: Psycholinguistic evidence from lexical typology. Præsenteret ved Societas Linguistica Europaea (SLE), Zurich, Schweiz. 10.-13. september 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The emergence and development of compounds in young children's speech production. Præsenteret ved the the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech, Chania, Kreta, Grækenland. 4.-9. september 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Interaction between cognitive and other factors in the acquisition of Danish noun plural inflection. Præsenteret ved the Fourteenth International Cognitive Linguistics Conference, Tartu, Estland. 10.-14. juli 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2016
Laila Kjærbæk. Sprogudvikling og sprogstimulering 0-6 år. Børneinstitution Rasmus Rask-Højme. Odense. 8. november 2016.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Compound formation in Danish children's language acquisition. Præsenteret ved VIII International Conference of Language Acquisition, Palma, Spanien. 7.-9. september 2016. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Competition in Danish noun plural acquisition. Præsenteret ved 17th International Morphology Meeting (IMM17), Wien, Østrig. 18.-21. februar 2016. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2015
Laila Kjærbæk. Børns sprogtilegnelse. Aarup Børnehave. Aarup. 24. september 2015.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Testing hypotheses on frequency effects in first language acquisition: noun plural inflection in Danish children. Præsenteret ved International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech (ISMBS), Chania, Grækenland. 7.-10. september 2015. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Børns sprogtilegnelse. University College Lillebælt, Odense. 24. marts 2015.
2014
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll & René dePont Christensen. Influence of Productivity on the Acquisition of Inflectional Markers. Præsenteret ved 13th International Congress for the Study of Child Language (IASCL), Amsterdam, Holland. 14.-18. juli 2014. [fagfællebedømt poster]
2013
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. From sound to words – an acquisitional project and its relation to a model of phonotactics based on sonority. 2d International Workshop on Phonotactics. Scuola Normale Superiore di Pisa, Pisa, Italien. 21-22. november 2013. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Børns sproglige udvikling. 4 foredrag for dagplejerne i Faaborg-Midtfyn Kommune. september/oktober 2013.
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll & Sebastian Bruun. Danish children’s acquisition of noun plurals: The role of methodology. Child Language Seminar (CLS). Manchester University, Manchester, England. 24.-25. juni 2013. [fagfællebedømt poster]
Laila Kjærbæk. Research in Danish children’s language acquisition. Præsenteret for Danish Institute for Study Abroad (DIS), Syddansk Universitet, Odense, Danmark. 4. februar 2013.
2012
Laila Kjærbæk, Dorthe Bleses & Hans Basbøll. Why is Danish so hard to acquire. Early Language Acquisition (ELA). L’Université de Lyon, Lyon, Frankrig. 5.-7. december 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Ditte Boeg Thomsen & Claus Lambertsen. Reductions, phonological complexity and phonetic variation in Danish children’s first words: The role of phonotactics. 43rd Poznan Linguistic Meeting (PLM). Adam Mickiewicz University, Poznan, Polen. 9.-10. september 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Claus Lambertsen, Laila Kjærbæk & Boeg Thomsen. Measuring reductions, phonological complexity and phonetic variation in Danish children’s first words. Georgetown University Roundtable on Language and Linguistics (GURT). Georgetown University, Washington, USA. 8.-11. Marts 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2011
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. Sound structure of Danish children’s first words. SJUSK-symposium. Copenhagen Business School, København, Danmark. 23.-24. november 2011. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Sound structure impact on morphology – acquisition of Danish noun plurals as a test case. 12th International Congress for the Study of Child Language (IASCL), Université du Québec à Montreal (UQÀM), Montreal, Canada, 19.-23. juli 2011. [fagfællebedømt poster]
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. Prosodic and segmental structure in Danish children’s first words – measuring phonological complexity and phonetic variation. International Child Phonology Conference (ICPC), University of York, York, England, 16.-18. juni 2011. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. What makes Danish noun plurals so hard to acquire?. Child Language Seminar (CLS), Newcastle University, Newcastle, England. 13.-14. juni 2011.
[fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2010
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Phonology-morphology interaction – Acquisition of Danish noun plurals as a test case. International Conference on Language Acquisition. Universitat de Barcelona, Barcelona, Spanien. 8.-9. september 2010. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2009
Laila Kjærbæk. Når børn lærer sprog. Fyraftensmøde på University College Lillebælt (UCL) den 17. november 2009 og på Professionshøjskolen UCC (UCC) den 7. december 2009.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Morfologisk udvikling hos danske børn i alderen 0-10 år. 12. Nordiske symposium om børnesprogsforskning. UCC, København, Danmark. 6.-7. november 2009. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Den normalsproglige udvikling 4-6 år. DeCIbel-konference. Hotel Legoland, Billund, Danmark. 26. september 2009.
Laila Kjærbæk. Den normalsproglige udvikling 0-3 år. DeCIbel-konference. Hotel Legoland, Billund, Danmark. 26. september 2009.
Laila Kjærbæk & Torkil Østerby. Børns sprogtilegnelse. Forskningens Døgn. 23. april 2009.
2008
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Danske børns tilegnelse af grammatik. I forbindelse med foredragsrækken Sprogforskning i børnehøjde. SDU, Odense, Danmark. 13. november 2008.
Laila Kjærbæk. Sprogvurdering – og hvad så? Præsenteret for pædagoger, pædagogmedhjælpere og leder i Børnehuset Dronningens Asyl, Odense, Danmark. 8. oktober 2008.
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Claus Lambertsen & Sonja Wehberg. Early Morphology and Recurring Sound Patterns: Comparing Different Kinds of Data on the Acquisition of Danish Noun Plurals. 39th Poznan Linguistic Meeting (PLM), Gniezno, Polen. 11.-14. september 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Claus Lambertsen & Laila Kjærbæk. Implementing a Model of Sound-Letter Pairings in the OLAM Computational System. 16th Typology of Writing Systems, Sixth International Workshop on Writing Systems, Braunschweig Institute of Technology, Braunschweig, Tyskland. 18.-19. september 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Steven Gillis, Agnita Souman, Inge Molemans, Sim Dhollander, Katja Rehfeldt, Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Sabine Laaha, Johannes Bertl, Wolfgang U. Dressler, Naama Lavie, Ronit Levie, Dorit Ravid. The Classical Task: From singular to plural form in Dutch, Danish, Austrian German, and Hebrew. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?”. XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Bracha Nir-Sagiv, Helli Zwilling, Netta Abugov, Dorit Ravid, Sabine Laaha, Katharina Korecky-Kröll, Lara K. Spendier, Nicole Stempfer, Hans Basbøll, Claus Lambertsen, Laila Kjærbæk, Katja Rehfeldt. Cross-sectional naturalistic elicitations: Peer talk and Scripts. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?”. XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen, Werner Vach, Agnita Souman, Steven Gillis, Katharina Korecky-Kröll, Laura E. Lettner, Wolfgang U. Dressler, Bracha Nir-Sagiv, Dorit Ravid. Longitudinal Case Studies. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?” ved: XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk Hansen, Hans Basbøll & Claus Lambertsen. When and how do Danish children begin to use noun plurals?. 13th International Morphology Meeting. Universität Wien, Wien, Østrig. 3.-6. februar 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2007
Hans Basbøll & Laila Kjærbæk Hansen. Den tidlige tilegnelse af grammatik. I forbindelse med foredragsrækken Sprogforskning i børnehøjde. SDU, Odense, Danmark. 30. august 2007.
Malene Slott Nielsen & Laila Kjærbæk Hansen. Vurdering af børns sprog. Forskningens Døgn. Rønde, Danmark. 27. april 2007
.
Laila Kjærbæk. Elever med udviklingsmæssig sprogforstyrrelse 'Developmental Language Disorder (DLD)'. Netværk for læsevejledere. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 10./11. januar 2023.
2022
Laila Kjærbæk. Skab gode muligheder for dit barns sprogudvikling. Løkshøll, Runavík, Føroyar. 22. november 2022.
Laila Kjærbæk. Generel sprogindsats: sprogindlæringsmiljø, -interaktioner og -muligheder. Fróðskaparsetur Føroya. 21. november 2022.
Laila Kjærbæk & Caroline Schaffalitzky. Sprogprøven i børnehaveklassen. Audiologopædisk Forening (ALF). 9. november 2021.
Laila Kjærbæk, Line Krogager Andersen & Petra Klimaszyk. Tværsproglig didaktik. Bæredygtigt Skoleliv. Center for Grundskoleforskning. Syddansk Universitet. 28. september 2022.
Laila Kjærbæk. Grammatisk udvikling og grammatiske vanskeligheder. Logopædisk Forums Efteruddannelseskursus. Vingsted. 24. september 2022.
Laila Kjærbæk. Børns sprog. Praksisinddragelse i Tværgående Innovativt Projekt (TiP). UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 22. september 2022.
Laila Kjærbæk. Hvis I ikke lærer jeres børn dansk, er I dårlige forældre. Sprogense. Dansk Sprognævn. 17. september 2022.
Laila Kjærbæk. Betydningen af nærvær i det gode sprogmiljø. Børnehusene Kokkedal. 21. maj 2022.
Laila Kjærbæk. Sprogligt udsatte børn. Småbørnstemadag. Psykiatrien i Region Syddanmark. 28. marts 2022.
Laila Kjærbæk. Børns sprog. Praksisinddragelse i Tværgående Innovativt Projekt (TiP). UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 3. marts 2022.
2021
Laila Kjærbæk. Sprogudvikling og sproglige vanskeligheder hos flersprogede børn. Logopæder på Fyns Kursusforening. 30. september 2021.
Laila Kjærbæk. Sprogtilegnelse i dagtilbud og skole. Børne- og Ungeledergruppen v/ Rosengårdskolen, Ejerslykke Skolen, Børneinstitution Kragsbjerg og Børneinstitution Tornbjerg-Rosengård. Odense Kommune. 29. september 2021.
Laila Kjærbæk. Flersprogede børns sprogudvikling. Holbæk Kommune. 11. september 2021.
Laila Kjærbæk. Sprogvurdering og sprogstimulering. Elever med dansk som andetsprog. Frederiksberg Kommune. 10. februar 2021.
2020
Laila Kjærbæk. Det gode sprogmiljø i dagtilbud. Frederiksberg Kommune. 2. november 2020.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The development of derivatives in Danish-speaking children's spontaneous speech. Præsenteret ved 19th International Morphology Meeting, Universität Wien, Wien, Østrig. 6.-8. februar 2020. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll & Laila Kjærbæk. Derivational morphology in Danish – a general model of word structure and its relation to prosody. Præsenteret ved 19th International Morphology Meeting, Universität Wien, Wien, Østrig. 6.-8. februar 2020. [fagfællebedømt posterpræsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The development of derivatives in Danish-speaking children's spontaneous speech. Pre- and Protomorphology Workshop. Universität Wien, Østrig, 5. februar 2020.
Laila Kjærbæk. Børns sprog og læring. Sang i hverdagen: Syvende konference i Sangens Hus. Hindsgavl Slot. Middelfart. 24. januar 2020.
2019
Shno Koiek, Jens Bo Nielsen, Laila Kjærbæk, Maria Baltzer Gormsen & Tobias Neher. Development of a Danish test material for assessing speech-in-noise reception in school-age children. Annual Meeting of the Danish Technical Audiological Society. Vejlefjord. 27.-28. september 2019. [posterpræsentation]
Laila Kjærbæk (2019). Sprogprøven i børnehaveklassen. Praktiknetværket v/ Audiologopædi, Syddansk Universitet, Odense. 22. august 2019.
Shno Koiek, Jens Bo Nielsen, Laila Kjærbæk, Maria Baltzer Gormsen & Tobias Neher. Development of a Danish test material for assessing speech-in-noise reception in school-age children. International Symposium on Auditory and Audiological Research: Auditory Learning in Biological and Artificial Systems. Nyborg. 21.-23. august 2019. [fagfællebedømt posterpræsentation]
Laila Kjærbæk. Language in Kindergarten Class. Pre- and Protomorphology Workshop. Universität Wien, Wien, Østrig. 14. februar 2019.
2018
Laila Kjærbæk. Morfologisk udvikling hos børn med dansk som modersmål. Præsenteret ved Lingvistisk Weekendarrangement (LingWa) v/ Lingvistik, Aarhus Universitet. 27. oktober 2018.
Laila Kjærbæk. Morfologisk udvikling hos børn med dansk som modersmål. Præsenteret ved 15. Nordiske Symposium om Børnesprog, Syddansk Universitet, Odense, Danmark. 23.-24. maj 2018. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2017
Wolfgang U. Dressler, Marianne Kilani-Schoch, Nihan Ketrez, Reili Argus, Hans Basbøll, Ineta Dabasinskiene, Johanna Johansen Ijäs, Laura Kamandulyte-Merfeldiene, Victoria Kazakovskaya, Laila Kjærbæk, Katharina Korecky-Kröll, Klaus Laalo, Sabine Sommer-Lolei, Evangelia Thomadaki & Ursula Stephany. Nominal compound acquisition in 10 languages: Psycholinguistic evidence from lexical typology. Præsenteret ved Societas Linguistica Europaea (SLE), Zurich, Schweiz. 10.-13. september 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. The emergence and development of compounds in young children's speech production. Præsenteret ved the the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech, Chania, Kreta, Grækenland. 4.-9. september 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Interaction between cognitive and other factors in the acquisition of Danish noun plural inflection. Præsenteret ved the Fourteenth International Cognitive Linguistics Conference, Tartu, Estland. 10.-14. juli 2017. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2016
Laila Kjærbæk. Sprogudvikling og sprogstimulering 0-6 år. Børneinstitution Rasmus Rask-Højme. Odense. 8. november 2016.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Compound formation in Danish children's language acquisition. Præsenteret ved VIII International Conference of Language Acquisition, Palma, Spanien. 7.-9. september 2016. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Competition in Danish noun plural acquisition. Præsenteret ved 17th International Morphology Meeting (IMM17), Wien, Østrig. 18.-21. februar 2016. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2015
Laila Kjærbæk. Børns sprogtilegnelse. Aarup Børnehave. Aarup. 24. september 2015.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Testing hypotheses on frequency effects in first language acquisition: noun plural inflection in Danish children. Præsenteret ved International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech (ISMBS), Chania, Grækenland. 7.-10. september 2015. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Børns sprogtilegnelse. University College Lillebælt, Odense. 24. marts 2015.
2014
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll & René dePont Christensen. Influence of Productivity on the Acquisition of Inflectional Markers. Præsenteret ved 13th International Congress for the Study of Child Language (IASCL), Amsterdam, Holland. 14.-18. juli 2014. [fagfællebedømt poster]
2013
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. From sound to words – an acquisitional project and its relation to a model of phonotactics based on sonority. 2d International Workshop on Phonotactics. Scuola Normale Superiore di Pisa, Pisa, Italien. 21-22. november 2013. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Børns sproglige udvikling. 4 foredrag for dagplejerne i Faaborg-Midtfyn Kommune. september/oktober 2013.
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll & Sebastian Bruun. Danish children’s acquisition of noun plurals: The role of methodology. Child Language Seminar (CLS). Manchester University, Manchester, England. 24.-25. juni 2013. [fagfællebedømt poster]
Laila Kjærbæk. Research in Danish children’s language acquisition. Præsenteret for Danish Institute for Study Abroad (DIS), Syddansk Universitet, Odense, Danmark. 4. februar 2013.
2012
Laila Kjærbæk, Dorthe Bleses & Hans Basbøll. Why is Danish so hard to acquire. Early Language Acquisition (ELA). L’Université de Lyon, Lyon, Frankrig. 5.-7. december 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Ditte Boeg Thomsen & Claus Lambertsen. Reductions, phonological complexity and phonetic variation in Danish children’s first words: The role of phonotactics. 43rd Poznan Linguistic Meeting (PLM). Adam Mickiewicz University, Poznan, Polen. 9.-10. september 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Claus Lambertsen, Laila Kjærbæk & Boeg Thomsen. Measuring reductions, phonological complexity and phonetic variation in Danish children’s first words. Georgetown University Roundtable on Language and Linguistics (GURT). Georgetown University, Washington, USA. 8.-11. Marts 2012. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2011
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. Sound structure of Danish children’s first words. SJUSK-symposium. Copenhagen Business School, København, Danmark. 23.-24. november 2011. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Sound structure impact on morphology – acquisition of Danish noun plurals as a test case. 12th International Congress for the Study of Child Language (IASCL), Université du Québec à Montreal (UQÀM), Montreal, Canada, 19.-23. juli 2011. [fagfællebedømt poster]
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen & Ditte Boeg Thomsen. Prosodic and segmental structure in Danish children’s first words – measuring phonological complexity and phonetic variation. International Child Phonology Conference (ICPC), University of York, York, England, 16.-18. juni 2011. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. What makes Danish noun plurals so hard to acquire?. Child Language Seminar (CLS), Newcastle University, Newcastle, England. 13.-14. juni 2011.
[fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2010
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Phonology-morphology interaction – Acquisition of Danish noun plurals as a test case. International Conference on Language Acquisition. Universitat de Barcelona, Barcelona, Spanien. 8.-9. september 2010. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2009
Laila Kjærbæk. Når børn lærer sprog. Fyraftensmøde på University College Lillebælt (UCL) den 17. november 2009 og på Professionshøjskolen UCC (UCC) den 7. december 2009.
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Morfologisk udvikling hos danske børn i alderen 0-10 år. 12. Nordiske symposium om børnesprogsforskning. UCC, København, Danmark. 6.-7. november 2009. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk. Den normalsproglige udvikling 4-6 år. DeCIbel-konference. Hotel Legoland, Billund, Danmark. 26. september 2009.
Laila Kjærbæk. Den normalsproglige udvikling 0-3 år. DeCIbel-konference. Hotel Legoland, Billund, Danmark. 26. september 2009.
Laila Kjærbæk & Torkil Østerby. Børns sprogtilegnelse. Forskningens Døgn. 23. april 2009.
2008
Laila Kjærbæk & Hans Basbøll. Danske børns tilegnelse af grammatik. I forbindelse med foredragsrækken Sprogforskning i børnehøjde. SDU, Odense, Danmark. 13. november 2008.
Laila Kjærbæk. Sprogvurdering – og hvad så? Præsenteret for pædagoger, pædagogmedhjælpere og leder i Børnehuset Dronningens Asyl, Odense, Danmark. 8. oktober 2008.
Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Claus Lambertsen & Sonja Wehberg. Early Morphology and Recurring Sound Patterns: Comparing Different Kinds of Data on the Acquisition of Danish Noun Plurals. 39th Poznan Linguistic Meeting (PLM), Gniezno, Polen. 11.-14. september 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Claus Lambertsen & Laila Kjærbæk. Implementing a Model of Sound-Letter Pairings in the OLAM Computational System. 16th Typology of Writing Systems, Sixth International Workshop on Writing Systems, Braunschweig Institute of Technology, Braunschweig, Tyskland. 18.-19. september 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Steven Gillis, Agnita Souman, Inge Molemans, Sim Dhollander, Katja Rehfeldt, Laila Kjærbæk, Hans Basbøll, Sabine Laaha, Johannes Bertl, Wolfgang U. Dressler, Naama Lavie, Ronit Levie, Dorit Ravid. The Classical Task: From singular to plural form in Dutch, Danish, Austrian German, and Hebrew. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?”. XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Bracha Nir-Sagiv, Helli Zwilling, Netta Abugov, Dorit Ravid, Sabine Laaha, Katharina Korecky-Kröll, Lara K. Spendier, Nicole Stempfer, Hans Basbøll, Claus Lambertsen, Laila Kjærbæk, Katja Rehfeldt. Cross-sectional naturalistic elicitations: Peer talk and Scripts. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?”. XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Hans Basbøll, Laila Kjærbæk, Claus Lambertsen, Werner Vach, Agnita Souman, Steven Gillis, Katharina Korecky-Kröll, Laura E. Lettner, Wolfgang U. Dressler, Bracha Nir-Sagiv, Dorit Ravid. Longitudinal Case Studies. Præsenteret som led i symposiet ”Why are noun plurals hard to acquire?” ved: XI International Congress For The Study Of Child Language (IASCL). University of Edinburgh, Edinburgh, Scotland. 28. juli-1. august 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
Laila Kjærbæk Hansen, Hans Basbøll & Claus Lambertsen. When and how do Danish children begin to use noun plurals?. 13th International Morphology Meeting. Universität Wien, Wien, Østrig. 3.-6. februar 2008. [fagfællebedømt mundtlig præsentation]
2007
Hans Basbøll & Laila Kjærbæk Hansen. Den tidlige tilegnelse af grammatik. I forbindelse med foredragsrækken Sprogforskning i børnehøjde. SDU, Odense, Danmark. 30. august 2007.
Malene Slott Nielsen & Laila Kjærbæk Hansen. Vurdering af børns sprog. Forskningens Døgn. Rønde, Danmark. 27. april 2007
.